Visie Scouting Stratum

“Wij willen een springlevend Scouting Stratum zijn. Wij bieden een uitdagend spelaanbod, waardoor de jeugdleden zich met plezier kunnen ontwikkelen in de frisse buitenlucht. Dat doen we met respect en waardering voor elkaar, maar ook voor de wereld om ons heen. Er heerst een goede sfeer en daarom voelen mensen zich bij ons thuis.”

Wat is het groepsbestuur?

Het groepsbestuur is het besturend orgaan van de groep en draagt er zorg voor dat alles binnen de vereniging zo soepel mogelijk verloopt. Het groepsbestuur vertegenwoordigt de groep naar buiten, zoals naar de regio Scouting Eindhoven, maar bijvoorbeeld ook naar de pers. Over het algemeen worden de besluiten binnen de groep genomen door het groepsbestuur en de groepsraad (voor een groot deel de leiding van de groep). Het groepsbestuur ziet er op toe dat de genomen besluiten ook worden uitgevoerd. Het groepsbestuur en dus de groepsbestuursleden worden in functie gekozen door de groepsraad. Groepsbestuursleden zijn drie jaar in functie. Een bestuurslid mag maximaal 3 termijnen vervullen met een totaal van 9 jaar.